Teatr w marcu

Repertuar Teatru im. W. Bogusławskiego w Kaliszu

DUŻA SCENA

SZCZEGÓŁOWY REPERTUAR WRAZ Z OPISAMI SZTUK ZNAJDZIESZ TUTAJ

Jewgienij Szwarc
Kopciuszek
Przekład Tetiana Sopiłka, Bartosz Zaczykiewicz; Reżyseria Bartosz Zaczykiewicz; Scenografia Iza Toroniewicz; Muzyka Katarzyna Brochocka, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Zbigniew Antoniewicz, Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Michał Grzybowski, Jacek Jackowicz, Małgorzata Kałędkiewicz-Pawłowska, Ewa Kibler, Kama Kowalewska, Jakub Łopatka, Wojciech Masacz, Aleksandra Pałka, Bożena Remelska, Dariusz Sosiński, Marcin Trzęsowski, Izabela Wierzbicka, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski, Maciej Zuchowicz
W Bajkowym Królestwie od bardzo dawna nie wydarzyło się nic niezwykłego. Od tak dawna, że nikt już nie pamięta jakichkolwiek magicznych zdarzeń. Bardzo boleje nad tym stary dobry Król i aby zaradzić brakowi czarownych wydarzeń, postanawia zorganizować wielki uroczysty bal. Na zabawę wybiera się zła Macocha i jej rozkapryszone córki, które mają nadzieję, że zostaną zapisane w księdze największych piękności Królestwa i spodobają się Księciu. Kopciuszek także marzy, aby chociaż popatrzeć na zabawę przez okna, ale zła Macocha zadaje jej mnóstwo pracy. Dobrej dziewczynie przybywa z pomocą Wróżka...
Tak zaczyna się klasyczna bajka napisana na motywach opowieści Charles'a Perraulta.
Premiera: 24 Lutego 2018 Duża Scena

Paul Pörtner
Szalone nożyczki /Shear madness/
Przekład Elżbieta Woźniak, Reżyseria i opracowanie muzyczne Marcin Sławiński, Scenografia Wojciech Stefaniak
Obsada:
Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Zbigniew Antoniewicz, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Michał Wierzbicki
Szalone nożyczki to jedna z najpopularniejszych komedii kryminalnych ostatniego dwudziestolecia – w 1997 wpisano ją do światowej księgi rekordów Guinnesa jako najdłużej bez przerwy graną sztukę (niebędącą musicalem) na scenach amerykańskich. Jej atrakcyjność polega na tym, że realizatorzy i wykonawcy zawsze sytuują akcję sztuki „tu" i „teraz", aby widzowie mogli rozpoznawać w przedstawieniu specyfikę swojego miasta, jego instytucje oraz znanych mieszkańców. Czytelność uwarunkowań lokalnych jest ważna dlatego, że publiczność staje się współwykonawcą spektaklu i ma swój udział w rozwiązywaniu kryminalnej zagadki. Ten interaktywny teatr dzięki zaangażowaniu widzów każdego wieczoru ma inny przebieg, dlatego warto obejrzeć Szalone nożyczki kilka razy.
Premiera: styczeń 2009 -120 min ( przerwa ) - Duża Scena

Francis Veber
Kolacja dla głupca
Przekład Barbara Grzegorzewska, Reżyseria Bartosz Zaczykiewicz, Scenografia Wojciech Stefaniak, Kostiumy Katarzyna Kornelia Kowalczyk, Inspicjent Elżbieta Kaczmarek
Obsada:
Izabela Beń, Agnieszka Dulęba - Kasza, Zbigniew Antoniewicz, Michał Grzybowski, Wojciech Masacz, Dariusz Sosiński, Michał Wierzbicki
Aby urozmaicić cotygodniowe spotkania, kilku majętnych kolegów z wyższych sfer Paryża rywalizuje ze sobą w osobliwej dyscyplinie – ten, któremu uda się zaprosić na kolację największego głupca, wygrywa. Kiedy Pierre, zagorzały uczestnik gry, natyka się na François Pignona, jest pewien, że ten nierozgarnięty księgowy, a w czasie wolnym budowniczy makiet z zapałek, zagwarantuje mu zwycięstwo. Niestety, ból kręgosłupa unieruchamia Pierre'a na drodze do sukcesu. Z pomocą przychodzi mu niezdarny pan Pignon, który pomimo najlepszych chęci, wciąga gospodarza w wir kolejnych problemów – z przyjaciółmi, podatkami i kobietami. Tylko kto jest tutaj prawdziwym głupcem?
Premiera 25 listopada 2017 Duża Scena

O dziewczynce, która podeptała chleb
Magda Fertacz
na motywach baśni Hansa Christiana Andersena
„Dziewczyna, która podeptała chleb"
Reżyseria Przemysław Jaszczak, Scenografia Zuzanna Srebrna, Kostiumy Adam Królikowski, Muzyka Piotr Klimek, Ruch sceniczny Michał Ratajski, Projekcje Agnieszka Waszczeniuk, Asystentka reżysera Roksana Miner, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Urszula Chrzanowska (gościnnie), Agnieszka Dzięcielska, Jacek Jackowicz, Ewa Kibler, Kama Kowalewska, Wojciech Masacz, Michał Szostak (gościnnie; debiut aktorski), Marcin Trzęsowski
Amanda rodzi się wściekła. Wściekła na swoich przodków i na przodków ich przodków. Wściekła na to, że żyli i żyją w biedzie i dlatego i ona musi w niej żyć. Amanda nie lubi much i tego, że na nic w domu nie ma pieniędzy, mimo, że rodzice ciężko pracują, starają się, harują. Ale nie stać ich, żeby kupić Amandzie nową sukienkę, czy nowe buty, czy opłacić wymarzone lekcje gry na wiolonczeli. Z tej wściekłości Amanda robi rzeczy brzydkie, bardzo okrutne, których się nie wstydzi. Kiedy rodzice zmuszeni są sprzedać jej ukochaną wiolonczelę, Amanda robi się jeszcze bardziej wściekła i okrutna; postanawia uciec z domu. „Widocznie urodziłam się taka, tłumaczy to sobie. Gdybym tylko umiała grać na wiolonczeli" – wzdycha codziennie Amanda. I to wzdychanie sprawia, że na drodze w nieznane pojawia się Bogata Pani, która zabiera Amandę do swojego świata, daleko od błota, much i jej ubogich rodziców. Czy Amanda znajdzie wreszcie szczęście, którego tak pragnie? Może tak, ale zanim to się stanie będzie musiała zejść do Świata Podziemi, świata, w którym mieszkają cienie każdej żyjącej istoty. Gdzie mieszkają brzydota, skąpstwo, chciwość i nienawiść. Trzymajcie kciuki za Amandę, żeby się jej udało pokonać potężnego przeciwnika, jakim jest jej własny cień.
Premiera: luty 2017 – Duża Scena

Ray Cooney
Mayday /Run for Your Wife!/
Przekład Elżbieta Wozniak, Reżyseria Igor Michalski, Scenografia Wojciech Stefaniak
Obsada:
Agnieszka Dulęba-Kasza, Kama Kowalewska, Zbigniew Antoniewicz, Michał Grzybowski, Jacek Jackowicz, Remigiusz Jankowski, Szymon Mysłakowski, Marcin Trzęsowski
Zazwyczaj skłonni jesteśmy myśleć, że życie z nami igra, że sprawia nam niespodzianki i stawia w niewygodnych sytuacjach. Ale czy sami nie stwarzamy podstaw dla takich życiowych scenariuszy? Dowodzi tego sztuka angielskiego komediopisarza Raya Cooneya. Precyzyjnie zaplanowanemu życiu jej bohatera, londyńskiego taksówkarza Johna Smitha, grozi kompletna ruina z powodu przypadkowego wydarzenia. Musi on wykazać się dużym sprytem, niezłym refleksem i sporą wyobraźnią, by wybrnąć z pozornie komicznych opresji, w rzeczywistości zapowiadających nieuchronną katastrofę małżeńską, a nawet dwie katastrofy.
Pojawienie się komedii Raya Cooneya na kaliskiej scenie zapowiada, że zostanie tu na dłużej. Od czasu polskiej prapremiery w 1992 roku sztuka ta była w repertuarze ponad dwudziestu polskich teatrów. Na przedstawieniach Mayday wrocławska publiczność wypełnia widownię Teatru Polskiego od osiemnastu lat!
Premiera: kwiecień 2010 - 100 min Duża Scena

SCENA KAMERALNAKokaina i sprawiedliwość dla wszystkich
Reżyseria: Szymon Kaczmarek, Tekst i dramaturgia: Żelisław Żelisławski, Scenografia i kostiumy: Kaja Migdałek, Asystent reżysera: Zbigniew Antoniewicz,
Inspicjent: Nikola Brojerska
Obsada:
Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu
Zbigniew Antoniewicz, Marcin Trzęsowski, Michał Wierzbicki
Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu
Michał Kosela, Rafał Kosowski, Karolina Krawiec, Irena Sierakowska
Znacznie łatwiej natknąć się na kokainę, niż znaleźć sprawiedliwość.
Jest nie tylko na sobotniej imprezie i w ulubionym serialu sensacyjnym.
Jest w organizmach kierowcy, architekta, lekarza i dziewczyny z perfumerii, których spotykamy.
W dostawie bananów do marketu za rogiem.
Jest na banknocie, za który kupujemy buty.
Jeden zainwestowany w produkcję kokainy dolar przynosi 1000 dolarów zysku. Handel tą substancją to wolny rynek w najczystszej postaci, pozbawiony regulacji, ograniczony wyłącznie finezją i okrucieństwem pozostających na nim graczy. Zapraszamy na fascynującą i niepokojącą podróż kokainowym szlakiem. Od uprawy i techniki produkcji na zboczach Andów, poprzez zagmatwane, transoceaniczne drogi dystrybucji, aż do wyniszczającej wojny pomiędzy kartelami, policją i wojskiem, która rozpętała się za biurkiem w Białym Domu, a która pochłania dziesiątki tysięcy cywilnych ofiar rocznie.
Spektakl powstał w koprodukcji z Teatrem Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu.
Premiera: 10 czerwca 2017 Scena Kameralna

Abonament na szczęście
Wieczór piosenek Agnieszki Osieckiej
Śpiewa Agnieszka Dulęba-Kasza
Fortepian Milena Antoniewicz / Tomasz Ratajczak
Gitara, harmonijka Przemysław Burek
Opieka artystyczna Maciej Grzybowski
Abonament na szczęście to koncert, na który składają się utwory Agnieszki Osieckiej.
W programie znajdują się doskonale wszystkim znane piosenki: Szpetni czterdziestoletni, Widzisz mała, Wariatka tańczy czy Uciekaj moje serce z repertuaru Seweryna Krajewskiego, motyw przewodni popularnego serialu Jan Serce.
Utwory Osieckiej śpiewała cała Polska, czasem nie wiedząc, że to właśnie ona jest autorką tekstu. W Teatrze Bogusławskiego piosenki Osieckiej śpiewa Agnieszka Dulęba-Kasza, doskonale znana kaliszanom z Szalonych nożyczek jako Baśka Markowska.
Premiera: maj 2012- 55 min Scena Kameralna

7 minut
David Desola
Reżyseria, scenografia i opracowanie muzyczne Adam Biernacki, Inspicjent Nikola Brojerska
Obsada: Maciej Grzybowski Jakub Łopatka
7 minut to osadzona w realiach magazynu fabrycznego metaforyczna opowieść o zderzeniu ludzkich pokoleń. Dwaj główni bohaterowie to Bezan, odchodzący na emeryturę stary magazynier, oraz młody Fok, który ma zająć jego miejsce. Ich niepozbawione absurdalnego humoru starcie, jak mogłoby się zdawać, pozostaje kompletnie niezauważone przez wędrujące od lat tą samą ziemską trasą mrówki. Bo mrówek nie obchodzi, czy ktoś ze świata olbrzymów spełni swoje ambicje, pozostawi po sobie ślad dla potomności i czy po tym wszystkim Ziemia nadal będzie się kręcić wokół Słońca. Na szczęście nie jesteśmy mrówkami. A może na nasze nieszczęście nimi nie jesteśmy...?
W spektaklu występują nestor kaliskiej sceny Maciej Grzybowski i debiutant Jakub Łopatka.
Premiera: 4 listopada 2017 Scena Malarnia

Wojowniczka
Marine Carteron
Adaptacja i projekcje wideo Amadeusz Nosal, Reżyseria Judyta Berłowska, Scenografia i kostiumy Aleksandra Żurawska, Choreografia i ruch sceniczny
Nela Mitukiewicz, Muzyka Dawid Sulej Rudnicki, Konsultacja scen walki Adam Boczarski, Inspicjent Nicola Brojerska
Obsada:
Aleksandra Pałka, Izabela Wierzbicka, Jacek Jackowicz, Jakub Łopatka, Marcin Trzęsowski, Maciej Zuchowicz
Tajemnicza i niebezpieczna siła chce zniszczyć wszystkie książki i odebrać ludzkości intelektualny dorobek. Do walki z nią stają nieustraszona Cezaryna i jej brat August. Z odwagą i zapałem pokonują przeciwności losu, nie tracąc przy tym dobrego humoru. Udowadniają, że warto pozostać wiernym swoim poglądom, a także odrzucić wszelkie stereotypy i uprzedzenia.
Główna bohaterka pokazuje, że nie ma dla niej rzeczy niemożliwych. Jej skrywane dotąd supermoce niejednokrotnie okażą się nieocenioną pomocą w walce z siłami ciemności.
Wojowniczka to pełna przygód opowieść o odwadze i walce o ideały. Elementem przedstawienia są warsztaty edukacyjne. Spektakl przeznaczony jest dla młodzieży w wieku 13–16 lat.
Premiera 30 grudnia 2017 - Scena Scena Kameralna

NIEBOskłon / SCENA MALARNIA /
Reżyseria, koncepcja: Alicja Morawska-Rubczak, Scenografia:Barbara Małecka, Muzyka: Wojciech Morawski
Obsada:
Małgorzata Kałędkiewicz, Ewa Kibler
Pochylmy się nad niebem i zanurkujmy w chmurach! Wyruszmy wspólnie w podróż do powietrznego świata, w którym każdy poczuje się lekko i bezpiecznie. Odkryjcie razem z nami to, co znajduje się po drugiej stronie tęczy, poczujcie dotyk słońca, pogłaszczcie mięciutkiego cumulusa, posłuchajcie jak dźwięczy delikatny deszczyk. To najbardziej zachmurzone przedstawienie dostarczy wszystkim wiele radości i niespodzianek. Wspólne odkrywanie tajemnicy podniebnej podróży, to świetna okazja na spędzenie pięknego i kreatywnego czasu wspólnie z dzieckiem.
Przedstawienie NIEBOskłon powstało specjalnie z myślą o najnajmłodszych widzach teatralnych, czyli dzieciach w wieku od kilku miesięcy do trzech lat i jest nie tylko dostosowane do ich możliwości percepcyjnych, ale również pragnie stymulować ich wyobraźnię, rozwijać kreatywność i pobudzać do działania.
NIEBOskłon to spektakl realizowany przez pasjonatów i twórców niezwykle wrażliwych na tak małych odbiorców. Autorzy spektaklu, specjalizujący się w twórczości dla dzieci do 3 roku życia, chcą sprostać ich wymaganiom i potrzebom oraz wierzą, że teatr dla niemowląt to fascynujący obszar sztuki współczesnej i prawdziwe wyzwanie artystyczne.
Premiera: luty 2015 – Scena Malarnia

Podwyżka
Georges Perec
Przekład Jacek Olczyk, Reżyseria i opracowanie muzyczne Beniamin M. Bukowski,
Scenografia Katarzyna Stochalska, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Agnieszka Dzięcielska, Małgorzata Kałędkiewicz, Ewa Kibler, Kama Kowalewska,
Bożena Remelska, Dawid Lipińsk, Lech Wierzbowski
Podwyżka to pełna absurdalnego humoru sztuka francuskiego eksperymentatora Georgesa Pereca. Główny bohater, jeden z trybików wielkiej korporacyjnej machiny, zdobywa się na odwagę i postanawia udać się do Kierownika Działu po podwyżkę. Sześć głosów w głowie bohatera kłóci się o to, jak najskuteczniej osiągnąć zamierzony cel.
Zegarmistrzowska precyzja formy, niespodziewane pojawienie się zaraźliwej choroby i ciąg absurdalnych perypetii, które prowadzą do nieoczekiwanego finału. A wszystko to zamknięte w pięćdziesięciu króciutkich odsłonach rozsadzających granice teatru.
Premiera 2 grudnia 2017 Scena Scena KameralnaMaria Dąbrowska
Noce i dnie
Adaptacja i reżyseria Seb Majewski; Dramaturgia Tomasz Jękot; Scenografia i kostiumy Karolina Mazur; Muzyka Daniel Pigoński; Inspicjent Nikola Brojerska
Obsada:
Izabela Beń, Magdalena Jaworska (gościnnie), Małgorzata Kałędkiewicz-Pawłowska, Wojciech Masacz, Izabela Wierzbicka, Michał Wierzbicki

Noce i dnie wracają na kaliską scenę!
Czterdzieści sześć lat po głośnym spektaklu Izabelli Cywińskiej Teatr im. Bogusławskiego znów zaprosi swoich Widzów do uczestniczenia w świecie stworzonym przez Marię Dąbrowską. Noce i dnie to powieść związana z Kaliszem i ziemią kaliską w sposób wyjątkowy. Nie bez znaczenia jest tu oczywiście biografia autorki – wybitnej pisarki urodzonej i wychowanej w Russowie pod Kaliszem, zdobywającej edukację na kaliskiej pensji. Jednak, co istotniejsze, samo miasto (zwane w powieści Kalińcem) i otaczające je tereny są miejscem akcji dla epickiej sagi przedstawiającej losy książkowej rodziny Niechciców.
Powieść jest szczególną panoramą losów – od powstania styczniowego, aż po pierwsze dni I wojny światowej. To opowieść o mierzeniu się z codzienną prozą życia, osobistymi marzeniami, zmienną rzeczywistością społeczną, wielką historią.
Spektakl, na podstawie autorskiej adaptacji powieści, wyreżyseruje Sebastian Majewski – uznany reżyser, dramatopisarz i dramaturg. W jego dorobku dramaturgicznym szczególną rolę odgrywają sceniczne adaptacje polskiej klasyki – jak na przykład zrealizowana w Narodowym Starym Teatrze Trylogia według Sienkiewicza, czy też Ziemia obiecana na podstawie powieści Reymonta, przygotowana dla Teatru Polskiego we Wrocławiu.
Reżyser – wraz ze współpracownikami i szóstką aktorów – zaprasza na spotkanie z „emocjonalnie płomienną Barbarą Ostrzeńską, niebiańsko spokojnym Bogumiłem Niechcicem, po ojcu zdyscyplinowaną Agnieszką Niechcic, zaradnie przedsiębiorczą Michaliną Ostrzeńską, rozkochaną Teresą Kociełł, korzystającym z życia Lucjanem Kociełłem i oddanym dla kraju powstańcem Klemensem Klickim".
Premiera 8 kwietnia 2017 Scena KameralnaPartner medialny: radioCENTRUM_106.4

Autor: 

Personalia

e-mail
promocja@rc.fm

Nazwisko: 

Promocja Radia Centrum

NEWS nr 2: 

N

Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: krysiak@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).