Październik w teatrze

Repertuar Teatru im. W. Bogusławskiego w Kaliszu

SZCZEGÓŁOWY REPERTUAR WRAZ Z OPISAMI SZTUK ZNAJDZIESZ ----->TUTAJ

DUŻA SCENA

Paul Pörtner
Szalone nożyczki /Shear madness/
Przekład Elżbieta Woźniak, Reżyseria i opracowanie muzyczne Marcin Sławiński, Scenografia Wojciech Stefaniak
Obsada:
Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Zbigniew Antoniewicz, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Michał Wierzbicki
Szalone nożyczki to jedna z najpopularniejszych komedii kryminalnych ostatniego dwudziestolecia – w 1997 wpisano ją do światowej księgi rekordów Guinnesa jako najdłużej bez przerwy graną sztukę (niebędącą musicalem) na scenach amerykańskich. Jej atrakcyjność polega na tym, że realizatorzy i wykonawcy zawsze sytuują akcję sztuki „tu" i „teraz", aby widzowie mogli rozpoznawać w przedstawieniu specyfikę swojego miasta, jego instytucje oraz znanych mieszkańców. Czytelność uwarunkowań lokalnych jest ważna dlatego, że publiczność staje się współwykonawcą spektaklu i ma swój udział w rozwiązywaniu kryminalnej zagadki. Ten interaktywny teatr dzięki zaangażowaniu widzów każdego wieczoru ma inny przebieg, dlatego warto obejrzeć Szalone nożyczki kilka razy.
Premiera: styczeń 2009 -120 min ( przerwa ) - Duża Scena


Francis Veber
Plotka / Le Placard/
Przekład Barbara Grzegorzewska, Reżyseria i opracowanie muzyczne Norbert Rakowski, Scenografia i kostiumy Wojciech Stefaniak
Obsada:
Izabela Beń, Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Izabela Piątkowska, Zbigniew Antoniewicz, Łukasz Kaczmarek, Michał Grzybowski, Dariusz Sosiński, Marcin Trzęsowski, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski, BartłomiejGrzesznik/ Stefan Kucharski
Plotka to spektakl, który ujawnia jak łatwo ulegamy mechanizmom interesownego myślenia po to by podołać współczesnemu wymaganiu atrakcyjności. W naszym świecie szczerość, szlachetność i prostoduszność nie mają racji bytu. Asertywność jest potężną siłą. Liczy się tylko efekt, choćby iść "po trupach"! Bohaterem jest przeciętny, normalny facet. Grozi mu utrata pracy, odchodzi od niego żona - życie wymyka mu się z rąk. Taka sytuacja może przydarzyć się każdemu z nas. Co można wtedy zrobić? Czy dopiero gdy stracimy wszystko, stajemy się zdolni do czegokolwiek? Bohater Plotki nie mając nic do stracenia decyduje się na ryzykowny krok, który uruchamia serię absurdalnych i chwilami zabawnych zdarzeń. On nadal pozostaje tym samym nieśmiałym człowiekiem. To, co się zmienia, to spojrzenia innych...
Premiera: grudzień 2012 - Duża Scena

O dziewczynce, która podeptała chleb
Magda Fertacz
na motywach baśni Hansa Christiana Andersena
„Dziewczyna, która podeptała chleb"
Reżyseria Przemysław Jaszczak, Scenografia Zuzanna Srebrna, Kostiumy Adam Królikowski, Muzyka Piotr Klimek, Ruch sceniczny Michał Ratajski, Projekcje Agnieszka Waszczeniuk, Asystentka reżysera Roksana Miner, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Urszula Chrzanowska (gościnnie), Agnieszka Dzięcielska, Jacek Jackowicz, Ewa Kibler, Kama Kowalewska, Wojciech Masacz, Michał Szostak (gościnnie; debiut aktorski), Marcin Trzęsowski
Amanda rodzi się wściekła. Wściekła na swoich przodków i na przodków ich przodków. Wściekła na to, że żyli i żyją w biedzie i dlatego i ona musi w niej żyć. Amanda nie lubi much i tego, że na nic w domu nie ma pieniędzy, mimo, że rodzice ciężko pracują, starają się, harują. Ale nie stać ich, żeby kupić Amandzie nową sukienkę, czy nowe buty, czy opłacić wymarzone lekcje gry na wiolonczeli. Z tej wściekłości Amanda robi rzeczy brzydkie, bardzo okrutne, których się nie wstydzi. Kiedy rodzice zmuszeni są sprzedać jej ukochaną wiolonczelę, Amanda robi się jeszcze bardziej wściekła i okrutna; postanawia uciec z domu. „Widocznie urodziłam się taka, tłumaczy to sobie. Gdybym tylko umiała grać na wiolonczeli" – wzdycha codziennie Amanda. I to wzdychanie sprawia, że na drodze w nieznane pojawia się Bogata Pani, która zabiera Amandę do swojego świata, daleko od błota, much i jej ubogich rodziców. Czy Amanda znajdzie wreszcie szczęście, którego tak pragnie? Może tak, ale zanim to się stanie będzie musiała zejść do Świata Podziemi, świata, w którym mieszkają cienie każdej żyjącej istoty. Gdzie mieszkają brzydota, skąpstwo, chciwość i nienawiść. Trzymajcie kciuki za Amandę, żeby się jej udało pokonać potężnego przeciwnika, jakim jest jej własny cień.
Premiera: luty 2017 – Duża Scena

SCENA KAMERALNA

K. albo wspomnienie z miasta
Reżyseria Weronika Szczawińska, Tekst i dramaturgia Agnieszka Jakimiak, Kostiumy i aranżacja przestrzeni Dagny Szwed, Kompozycja muzyki i przygotowanie wokalne aktorów Krzysztof Kaliski, Instalacje dźwiękowe Maciej Szymborski, Asystent reżyserki Mateusz Atman, Inspicjent Nikola Brojerska
Obsada:
Natasza Aleksandrowitch, Agnieszka Dzięcielska, Ewa Kibler, Dawid Lipiński, Wojciech Masacz, Marcin Trzęsowski, Maja Wachowska
Niektóre polskie miasta prowadzą podwójne życie. Jedno życie, widzialne i słyszalne dla wszystkich mieszkańców i dla każdej przyjezdnej osoby, zdaje się toczyć tu i teraz. Drugie życie, kiedyś głośne i wyraziste, prowadzone przez ludzi i miejsca, po których pozostały tylko ślady, toczy się podskórnym nurtem, obecnie ledwo zauważalnym. Van Der i Marco Polo — architekt i podróżnik znani ze spektaklu „Klęski w dziejach miasta" — trafiają do K., miasta naznaczonego nieobecnością i dziwnym brakiem. Do K. sprowadza ich zagadkowe zlecenie, którego podejmują się już nie jako wędrowcy, ale detektywi. Nie wiedzą kto ich wzywał i nie do końca rozumieją cel swojej misji. Podążają tropem niepokojących miasto dźwięków.
„K. albo wspomnienie z miasta" to opowieść o fantomowym życiu pewnej społeczności. Opowieść o niepamięci i wywoływaniu wspomnień. Historia o pomieszaniu czasów. Emocjonalne śledztwo prowadzone w widzialnym mieście nawiedzanym przez niewidzialną przeszłość. Spektakl, łączący teatralność z muzyczną instalacją i elementami słuchowiska na żywo, stawia pytania o widmowy charakter naszej teraźniejszości. O życie w mieście, z którego zniknęła jedna trzecia mieszkańców. Mieście, którego osiemsetletni kształt został unicestwiony na zawsze i bezpowrotnie.
Premiera: Czerwiec 2016 - Scena KameralnaMaria Dąbrowska
Noce i dnie
Adaptacja i reżyseria Seb Majewski; Dramaturgia Tomasz Jękot; Scenografia i kostiumy Karolina Mazur; Muzyka Daniel Pigoński; Inspicjent Nikola Brojerska
Obsada:
Izabela Beń, Magdalena Jaworska (gościnnie), Małgorzata Kałędkiewicz-Pawłowska, Wojciech Masacz, Izabela Wierzbicka, Michał Wierzbicki

Noce i dnie wracają na kaliską scenę!
Czterdzieści sześć lat po głośnym spektaklu Izabelli Cywińskiej Teatr im. Bogusławskiego znów zaprosi swoich Widzów do uczestniczenia w świecie stworzonym przez Marię Dąbrowską. Noce i dnie to powieść związana z Kaliszem i ziemią kaliską w sposób wyjątkowy. Nie bez znaczenia jest tu oczywiście biografia autorki – wybitnej pisarki urodzonej i wychowanej w Russowie pod Kaliszem, zdobywającej edukację na kaliskiej pensji. Jednak, co istotniejsze, samo miasto (zwane w powieści Kalińcem) i otaczające je tereny są miejscem akcji dla epickiej sagi przedstawiającej losy książkowej rodziny Niechciców.
Powieść jest szczególną panoramą losów – od powstania styczniowego, aż po pierwsze dni I wojny światowej. To opowieść o mierzeniu się z codzienną prozą życia, osobistymi marzeniami, zmienną rzeczywistością społeczną, wielką historią.
Spektakl, na podstawie autorskiej adaptacji powieści, wyreżyseruje Sebastian Majewski – uznany reżyser, dramatopisarz i dramaturg. W jego dorobku dramaturgicznym szczególną rolę odgrywają sceniczne adaptacje polskiej klasyki – jak na przykład zrealizowana w Narodowym Starym Teatrze Trylogia według Sienkiewicza, czy też Ziemia obiecana na podstawie powieści Reymonta, przygotowana dla Teatru Polskiego we Wrocławiu.
Reżyser – wraz ze współpracownikami i szóstką aktorów – zaprasza na spotkanie z „emocjonalnie płomienną Barbarą Ostrzeńską, niebiańsko spokojnym Bogumiłem Niechcicem, po ojcu zdyscyplinowaną Agnieszką Niechcic, zaradnie przedsiębiorczą Michaliną Ostrzeńską, rozkochaną Teresą Kociełł, korzystającym z życia Lucjanem Kociełłem i oddanym dla kraju powstańcem Klemensem Klickim".
Premiera 8 kwietnia 2017 Scena Kameralna

Tadek Niejadek
wg Wandy Chotomskiej
Reżyseria i oprawa muzyczna Małgorzata Kałędkiewicz, Kompozycja piosenek Dawid Gwiaździński i Patryk Palaś, Lalki, kostiumy i formy plastyczne Jolanta Pawłowska, Marek Aronowski, Barbara Przybyła, Małgorzata Kałędkiewicz i Jakub Kęszycki
Obsada:
Agnieszka Dulęba-Kasza, Małgorzata Kałędkiewicz, Kama Kowalewska, Bożena Remelska
Kochane dzieci!
Odgrzewam w kuchni po kilka razy
rosół z kluskami, marchew i zrazy.
Już przez pomyłkę i kompot grzeję...
któż nie zna tych problemów? Nie tylko babcia Tadeuszka biedzi się i martwi, gdy wnuczek nie je. A jakież to utrapienie dla samych dzieci. Czy jest na to rada? Oczywiście, znalazła ją Wanda Chotomska, która zna wszystkie zmartwienia babć, dziadków, rodziców i dzieci. Znaleźli ją także twórcy przedstawienia Tadek Niejadek. Ta sceniczna bajka opowiada przewrotną historię o chłopcu, który nie chciał jeść, ciągle psocił i stawał się coraz lżejszy, aż w końcu został porwany przez balonik. Babcia i Dziadek Tadka oraz inni bohaterowie razem z dziećmi na widowni będą szukać sposobu, by sprowadzić Tadka na ziemię. Przy okazji dowiedzą się jak należy się zdrowo odżywiać, dlaczego jest nam potrzebny ruch na świeżym
powietrzu, a także nauczą się, jak należy się zachowywać w trudnych sytuacjach życiowych. Będzie to wesoła i kolorowa opowieść, wciągająca do zabawy także publiczność.
Premiera: grudzień 2012 - 45 min Scena KameralnaKokaina i sprawiedliwość dla wszystkich
Reżyseria: Szymon Kaczmarek, Tekst i dramaturgia: Żelisław Żelisławski, Scenografia i kostiumy: Kaja Migdałek, Asystent reżysera: Zbigniew Antoniewicz,
Inspicjent: Nikola Brojerska
Obsada:
Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu
Zbigniew Antoniewicz, Marcin Trzęsowski, Michał Wierzbicki
Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu
Michał Kosela, Rafał Kosowski, Karolina Krawiec, Irena Sierakowska
Znacznie łatwiej natknąć się na kokainę, niż znaleźć sprawiedliwość.
Jest nie tylko na sobotniej imprezie i w ulubionym serialu sensacyjnym.
Jest w organizmach kierowcy, architekta, lekarza i dziewczyny z perfumerii, których spotykamy.
W dostawie bananów do marketu za rogiem.
Jest na banknocie, za który kupujemy buty.
Jeden zainwestowany w produkcję kokainy dolar przynosi 1000 dolarów zysku. Handel tą substancją to wolny rynek w najczystszej postaci, pozbawiony regulacji, ograniczony wyłącznie finezją i okrucieństwem pozostających na nim graczy. Zapraszamy na fascynującą i niepokojącą podróż kokainowym szlakiem. Od uprawy i techniki produkcji na zboczach Andów, poprzez zagmatwane, transoceaniczne drogi dystrybucji, aż do wyniszczającej wojny pomiędzy kartelami, policją i wojskiem, która rozpętała się za biurkiem w Białym Domu, a która pochłania dziesiątki tysięcy cywilnych ofiar rocznie.
Spektakl powstał w koprodukcji z Teatrem Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu.
Premiera: 10 czerwca 2017 Scena KameralnaByłaś serca biciem. Piosenki Andrzeja Zauchy i Marka Grechuty
Koncepcja, opracowanie muzyczne, fortepian Tomasz Ratajczak ; Saksofon, klarnet Rafał Gubański; Instrumenty perkusyjne Artur Kowalski ; Przygotowanie wokalne Maria Szczap; Opieka artystyczna Michał Wierzbicki
Śpiewają : Zbigniew Antoniewicz, Lech Wierzbowski
Byłaś serca biciem. Piosenki Andrzeja Zauchy i Marka Grechuty to muzyczna podróż śladami dwóch wielkich artystów polskiej piosenki. Nieoczywiste zestawienie tak różnych twórczości nie jest przypadkowe. Dwie osobowości muzyki powrócą na scenę dzięki dwóm artystom teatru. Głosami aktorów kaliskiego zespołu – Zbigniewa Antoniewicza i Lecha Wierzbowskiego – oraz w towarzystwie nowych aranżacji muzycznych wybrzmią wszystkie odcienie miłości! Zapraszamy na wieczór pełen emocji, wzruszeń i piosenki najwyższej próby.
W repertuarze nie zabraknie największych przebojów Grechuty i Zauchy: Dni, których nie znamy, Wymyśliłem Ciebie, Nie dokazuj czy tytułowej piosenki Byłaś serca biciem.
Scena Inicjatyw Aktorskich
Premiera: Marzec 2017 Scena Kameralna

Partner medialny: radio_CENTRUM106.4

Autor: 

Personalia

e-mail
promocja@rc.fm

Nazwisko: 

Promocja Radia Centrum

NEWS nr 2: 

N

Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: krysiak@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).