Listopadowy Teatr

Repertuar Teatru im. W. Bogusławskiego w Kaliszu

SZCZEGÓŁOWY REPERTUAR WRAZ Z OPISAMI SZTUK ZNAJDZIESZ TUTAJ

DUŻA SCENA

Francis Veber
Kolacja dla głupca
Przekład Barbara Grzegorzewska, Reżyseria Bartosz Zaczykiewicz, Scenografia Wojciech Stefaniak, Kostiumy Katarzyna Kornelia Kowalczyk, Inspicjent Elżbieta Kaczmarek
Obsada:
Izabela Beń, Agnieszka Dulęba - Kasza, Zbigniew Antoniewicz, Michał Grzybowski, Wojciech Masacz, Dariusz Sosiński, Michał Wierzbicki
Aby urozmaicić cotygodniowe spotkania, kilku majętnych kolegów z wyższych sfer Paryża rywalizuje ze sobą w osobliwej dyscyplinie – ten, któremu uda się zaprosić na kolację największego głupca, wygrywa. Kiedy Pierre, zagorzały uczestnik gry, natyka się na François Pignona, jest pewien, że ten nierozgarnięty księgowy, a w czasie wolnym budowniczy makiet z zapałek, zagwarantuje mu zwycięstwo. Niestety, ból kręgosłupa unieruchamia Pierre'a na drodze do sukcesu. Z pomocą przychodzi mu niezdarny pan Pignon, który pomimo najlepszych chęci, wciąga gospodarza w wir kolejnych problemów – z przyjaciółmi, podatkami i kobietami. Tylko kto jest tutaj prawdziwym głupcem?
Premiera 25 listopada 2017 Duża Scena

Paul Pörtner
Szalone nożyczki /Shear madness/
Przekład Elżbieta Woźniak, Reżyseria i opracowanie muzyczne Marcin Sławiński, Scenografia Wojciech Stefaniak
Obsada:
Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Zbigniew Antoniewicz, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Michał Wierzbicki
Szalone nożyczki to jedna z najpopularniejszych komedii kryminalnych ostatniego dwudziestolecia – w 1997 wpisano ją do światowej księgi rekordów Guinnesa jako najdłużej bez przerwy graną sztukę (niebędącą musicalem) na scenach amerykańskich. Jej atrakcyjność polega na tym, że realizatorzy i wykonawcy zawsze sytuują akcję sztuki „tu" i „teraz", aby widzowie mogli rozpoznawać w przedstawieniu specyfikę swojego miasta, jego instytucje oraz znanych mieszkańców. Czytelność uwarunkowań lokalnych jest ważna dlatego, że publiczność staje się współwykonawcą spektaklu i ma swój udział w rozwiązywaniu kryminalnej zagadki. Ten interaktywny teatr dzięki zaangażowaniu widzów każdego wieczoru ma inny przebieg, dlatego warto obejrzeć Szalone nożyczki kilka razy.
Premiera: styczeń 2009 -120 min ( przerwa ) - Duża Scena

Aleksander Ostrowski
Romans
Przekład Jerzy Jędrzejewicz, Reżyseria Michał Kotański, Scenografia Kornelia Dzikowska, Muzyka Lubomir Grzelak, Inspicjent Nikola Brojerska
Obsada:
Aleksandra Przesław, Bożena Remelska, Izabela Wierzbicka, Zbigniew Antoniewicz, Michał Grzybowski, Jacek Jackowicz, Dawid Lipiński, Jakub Łopatka, Marcin Trzęsowski, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski, Maciej Zuchowicz
O względy pięknej, romantycznej Larysy Dmitriewny walczą największe znakomitości carskiego miasteczka. Bogaci kupcy i niebogaci panowie. Urzędnicy i prowincjonalna szlachta. Poczciwiny i pospolite cwaniaki. Salon w domu Larysy jest zawsze pełen, ale brak posagu oraz chciwość matki Larysy są doskonałą pożywką dla pieniędzy jako głównego motoru działania w stosunkach między mężczyzną a kobietą. I tak dochodzi do zderzenia finansów, namiętności, ambicji, honoru i uczuć...
Romans to jedna z najsłynniejszych sztuk Aleksandra Ostrowskiego, wielkiego rosyjskiego pisarza XIX wieku, stawianego w jednym rzędzie z Antonim Czechowem, znana jest w Polsce pod tytułem „Panna bez posagu". W polskiej prapremierze (w Warszawie w 1951 roku) jedną z głównych ról kreował legendarny dyrektor Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego – Tadeusz Kubalski, pomysłodawca i twórca Kaliskich Spotkań Teatralnych.
Premiera 28 kwietnia 2018 Duża Scena

Jewgienij Szwarc
Kopciuszek
Przekład Tetiana Sopiłka, Bartosz Zaczykiewicz, Reżyseria Bartosz Zaczykiewicz, Scenografia Iza Toroniewicz, Muzyka Katarzyna Brochocka, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Zbigniew Antoniewicz, Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Michał Grzybowski, Jacek Jackowicz, Małgorzata Kałędkiewicz-Pawłowska, Ewa Kibler, Kama Kowalewska, Jakub Łopatka, Wojciech Masacz, Aleksandra Pałka, Bożena Remelska, Dariusz Sosiński, Marcin Trzęsowski, Izabela Wierzbicka, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski, Maciej Zuchowicz
W Bajkowym Królestwie od bardzo dawna nie wydarzyło się nic niezwykłego. Od tak dawna, że nikt już nie pamięta jakichkolwiek magicznych zdarzeń. Bardzo boleje nad tym stary dobry Król i aby zaradzić brakowi czarownych wydarzeń, postanawia zorganizować wielki uroczysty bal. Na zabawę wybiera się zła Macocha i jej rozkapryszone córki, które mają nadzieję, że zostaną zapisane w księdze największych piękności Królestwa i spodobają się Księciu. Kopciuszek także marzy, aby chociaż popatrzeć na zabawę przez okna, ale zła Macocha zadaje jej mnóstwo pracy. Dobrej dziewczynie przybywa z pomocą Wróżka...
Tak zaczyna się klasyczna bajka napisana na motywach opowieści Charles'a Perraulta.
Premiera: 24 Lutego 2018 Duża Scena

SCENA KAMERALNA

PREMIERA PREMIERA PREMIERA

Carsten Brandau
Trójka na głowie
Przekład Iwona Nowacka, Reżyseria Mateusz Przyłęcki, Scenografia Agnieszka Zdonek, Kostiumy Wanda Kowalska, Muzyka Andrzej Bonarek, Ruch sceniczny Marta Pietruszka, Reżyseria światła Tomasz Grygier, Asystent Reżysera Jacek Jackowicz

Obsada: Ewa Kibler, Jacek Jackowicz, Dariusz Sosiński Inspicjent: Agnieszka Wierzbowska
Jedynka i Dwójka żyją w poukładanym świecie zasad i przepisów. Zgodnie z przyjętym porządkiem Jedynka jest we wszystkim pierwszy, a Dwójka – zawsze drugi. Jasne i sztywne reguły z jednej strony zapewniają im poczucie bezpieczeństwa, z drugiej sprawiają, że ich życie staje się nudne i przewidywalne. W głębi duszy Jedynka i Dwójka marzą o zmianie. Chcą wyrwać się z ustalonego porządku, ale brakuje im do tego odwagi. Wtedy w ich życie z hukiem wkracza szalona Trójka, która gwiżdże na zasady i stawia cały świat na głowie. Co wyniknie z tego spotkania? Sztuka Carstena Brandaua w oryginalny, pozbawiony dydaktyzmu sposób opowiada o poszukiwaniu równowagi między kontrolowanym porządkiem a twórczym chaosem. To tekst o tym, że żeby być blisko z drugim człowiekiem warto odważyć się na puszczenie kontroli i wyjście ze swojego bezpiecznego, poukładanego świata. To napisana zabawnym językiem, pełna humoru sztuka dla młodszych i starszych widzów.
Premiera 9 listopada 2018 r. Scena Scena Kameralna

Daniel Danis

Kamień i popioły

Przekład Ewa Kuczkowska; Reżyseria, opracowanie muzyczne Michał Grzybowski;
Scenografia Tomasz Walesiak; Światło Edgar de Poray; Inspicjent Agnieszka Wierzbowska
Obsada: Agnieszka Dulęba – Kasza, Aleksandra Pałka, Jakub Łopatka, Michał Wierzbicki.
Po tragicznej śmierci żony Clermont i jego córka Pascale przeprowadzają się do małego miasteczka w poszukiwaniu zapomnienia. Trzymają się na uboczu prowincjonalnego życia, do czasu aż poznają Shirley – bibliotekarkę i przywódczynię lokalnego gangu. Shirley zakochuje się w Clermont, ale szaleńczo przywiązany do niej Jajco nie może się z tym pogodzić. Widmo tragicznej historii przyciąga czwórkę bohaterów, aby wyjawić ich sekrety i głęboko ukryte lęki. Zdrada, przemoc, ból i wściekłość rodzone z miłości całkowicie zmieniają ich zawikłane życie. We wzruszającym dramacie kanadyjskiego pisarza Daniela Danisa poetycki język kontrastuje z brutalnością życia. „Kamień i popioły" to historia kryminalna, która równocześnie opowiada o poszukiwaniu najgłębszego sensu egzystencji, o poszukiwaniu szczęścia, o samotności, okrucieństwie i tragedii uczuć.
Premiera 29 czerwca 2018 Scena Kameralna

Wojowniczka
Marine Carteron
Adaptacja i projekcje wideo Amadeusz Nosal, Reżyseria Judyta Berłowska, Scenografia i kostiumy Aleksandra Żurawska, Choreografia i ruch sceniczny
Nela Mitukiewicz, Muzyka Dawid Sulej Rudnicki, Konsultacja scen walki Adam Boczarski, Inspicjent Nicola Brojerska
Obsada:
Aleksandra Pałka, Izabela Wierzbicka, Jacek Jackowicz, Jakub Łopatka, Marcin Trzęsowski, Maciej Zuchowicz
Tajemnicza i niebezpieczna siła chce zniszczyć wszystkie książki i odebrać ludzkości intelektualny dorobek. Do walki z nią stają nieustraszona Cezaryna i jej brat August. Z odwagą i zapałem pokonują przeciwności losu, nie tracąc przy tym dobrego humoru. Udowadniają, że warto pozostać wiernym swoim poglądom, a także odrzucić wszelkie stereotypy i uprzedzenia.
Główna bohaterka pokazuje, że nie ma dla niej rzeczy niemożliwych. Jej skrywane dotąd supermoce niejednokrotnie okażą się nieocenioną pomocą w walce z siłami ciemności.
Wojowniczka to pełna przygód opowieść o odwadze i walce o ideały. Elementem przedstawienia są warsztaty edukacyjne. Spektakl przeznaczony jest dla młodzieży w wieku 13–16 lat.
Premiera 30 grudnia 2017 - Scena Scena KameralnaByłaś serca biciem. Piosenki Andrzeja Zauchy i Marka Grechuty
Koncepcja, opracowanie muzyczne, fortepian Tomasz Ratajczak ; Saksofon, klarnet Rafał Gubański; Instrumenty perkusyjne Artur Kowalski ; Przygotowanie wokalne Maria Szczap; Opieka artystyczna Michał Wierzbicki
Śpiewają : Zbigniew Antoniewicz, Lech Wierzbowski
Byłaś serca biciem. Piosenki Andrzeja Zauchy i Marka Grechuty to muzyczna podróż śladami dwóch wielkich artystów polskiej piosenki. Nieoczywiste zestawienie tak różnych twórczości nie jest przypadkowe. Dwie osobowości muzyki powrócą na scenę dzięki dwóm artystom teatru. Głosami aktorów kaliskiego zespołu – Zbigniewa Antoniewicza i Lecha Wierzbowskiego – oraz w towarzystwie nowych aranżacji muzycznych wybrzmią wszystkie odcienie miłości! Zapraszamy na wieczór pełen emocji, wzruszeń i piosenki najwyższej próby.
W repertuarze nie zabraknie największych przebojów Grechuty i Zauchy: Dni, których nie znamy, Wymyśliłem Ciebie, Nie dokazuj czy tytułowej piosenki Byłaś serca biciem.
Scena Inicjatyw Aktorskich
Premiera: Marzec 2017 Duża Scena/Scena Kameralna

Partner medialny: radioCENTRUM_106.4

Autor: 

Personalia

e-mail
promocja@rc.fm

Nazwisko: 

Promocja Radia Centrum

NEWS nr 2: 

N

Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: krysiak@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).