Listopad w Teatrze

Repertuar Teatru im. W. Bogusławskiego w Kaliszu

SZCZEGÓŁOWY REPERTUAR WRAZ Z OPISAMI SZTUK ZNAJDZIESZ TUTAJ

DUŻA SCENA


PREMIERA PREMIERA PREMIERA

Florian Zeller
Godzina spokoju
na podstawie oryginalnego pomysłu
Simona Grey'a (Otherwise Engaged)
Przekład Barbara Grzegorzewska, Reżyseria Michał Grzybowski, Scenografia Wojciech Stefaniak, Kostiumy Tomasz Walesiak
Obsada: Agnieszka Dulęba-Kasza, Izabela Wierzbicka, Michał Felczak, Jakub Łopatka, Wojciech Masacz, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski, Inspicjent Nikola Brojerska
Paryżanin Michel jest pasjonatem jazzu. Pewnego pięknego sobotniego poranka udaje mu się wreszcie upolować wymarzonego „białego kruka" – oryginalne winylowe wydanie pierwszej płyty swojego idola. Jedyne, czego pragnie, to usiąść w skupieniu w salonie i posłuchać zdobyczy. Tymczasem cały świat zdaje się mieć inne plany. Żona koniecznie musi wyznać mu tajemnicę sprzed lat, syn pojawia się niezapowiedziany, namolny sąsiad puka do drzwi ze skargą... Nie wspominając już o awarii hydraulicznej spowodowanej przez polskiego hydraulika, który wcale nie mówi po polsku. Kłamca i manipulator Michel jest gotowy zrobić wszystko, by mieć w końcu święty spokój. Jednak nie będzie to takie proste, bo wymarzona godzina szczęścia powoli zamienia się w katastrofę...
Spektakl w reżyserii Michała Grzybowskiego to przezabawna, błyskotliwa komedia francuskiego autora Floriana Zellera.
Myślicie, że to Wy macie kiepski dzień? Zapraszamy na Godzinę spokoju!
Premiera: 8 listopada 2019 Duża Scena
Licencja na wystawienie utworu została wydana przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

Michail Bułhakov
Mistrz i Małgorzata
Przekład Andrzej Drawicz, Adaptacja Radosław Paczocha, Reżyseria Gabriel Gietzky, Scenografia Maria Kanigowska, Kostiumy Marta Kodeniec, Muzyka Marcin Nenko, Ruch sceniczny Witold Jurewicz; Marlena Bełdzikowska, Wizualizacje Tving Stage Design, Inspicjent Nikola Brojerska
Obsada:
Malwina Brych, Agnieszka Dulęba-Kasza, Krystyna Horodyńska, Małgorzata Kałędkiewicz - Pawłowska, Aleksandra Pałka, Bożena Remelsk, Izabela Wierzbicka, Zbigniew Antoniewicz, Michał Grzybowski, Jakub Łopatka, Wojciech Masacz, Marcin Trzęsowski, Michał Wierzbicki, Maciej Zuchowicz oraz Aleksandra Smoliga, Mikołaj Dolata, Piotr Żurawski
Przybycie do miasta tajemniczego dżentelmena wstrząsa życiem mieszkańców Moskwy. Szybko okazuje się, że mianujący się profesorem czarnej magii Woland jest postacią, której istnieniu zaprzeczają tak zwane racjonalne umysły. Wraz ze swoją osobliwą świtą (mówiący ludzkim głosem wielki jak wieprz kot Behemot, półnaga czarownica Hella i inni) przybył do stolicy siać spustoszenie wśród ateistycznej elity kulturalnej. Misja Wolanda splata się z losami Mistrza – apokryfisty, autora powieści o Piłacie, którego twórczość doprowadziła do szaleństwa – oraz jego ukochanej Małgorzaty. Arcydzieło „Mistrz i Małgorzata" Michaiła Bułhakowa jest uznawane za jedną z najwybitniejszych powieści XX wieku. Rozgrywająca się w latach 30. ubiegłego wieku w radzieckiej Rosji pełna symboli satyra na epokę stalinowską, analizuje istotę zła, niezbędnego dla istnienia dobra, jak niezbędna jest ciemność dla istnienia światła – i ukazuje oryginalny portret diabła we współczesnym świecie.
Premiera: 15 grudnia 2018 Duża Scena

Aleksander Ostrowski
Romans
Przekład Jerzy Jędrzejewicz, Reżyseria Michał Kotański, Scenografia Kornelia Dzikowska, Muzyka Lubomir Grzelak, Inspicjent Nikola Brojerska
Obsada:
Aleksandra Przesław, Bożena Remelska, Izabela Wierzbicka, Zbigniew Antoniewicz, Michał Grzybowski, Jacek Jackowicz, Dawid Lipiński, Jakub Łopatka, Marcin Trzęsowski, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski, Maciej Zuchowicz
O względy pięknej, romantycznej Larysy Dmitriewny walczą największe znakomitości carskiego miasteczka. Bogaci kupcy i niebogaci panowie. Urzędnicy i prowincjonalna szlachta. Poczciwiny i pospolite cwaniaki. Salon w domu Larysy jest zawsze pełen, ale brak posagu oraz chciwość matki Larysy są doskonałą pożywką dla pieniędzy jako głównego motoru działania w stosunkach między mężczyzną a kobietą. I tak dochodzi do zderzenia finansów, namiętności, ambicji, honoru i uczuć...
Romans to jedna z najsłynniejszych sztuk Aleksandra Ostrowskiego, wielkiego rosyjskiego pisarza XIX wieku, stawianego w jednym rzędzie z Antonim Czechowem, znana jest w Polsce pod tytułem „Panna bez posagu". W polskiej prapremierze (w Warszawie w 1951 roku) jedną z głównych ról kreował legendarny dyrektor Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego – Tadeusz Kubalski, pomysłodawca i twórca Kaliskich Spotkań Teatralnych.
Premiera 28 kwietnia 2018 Duża Scena

Simon Stephens
Dziwny Przypadek Psa Nocną Porą
wg powieści Marka Haddona
Przekład Bogusława Plisz - Góral, Reżyseria Bartosz Zaczykiewicz, Scenografia Anita Bojarska, Muzyka Marcin Mirowski, Inspicjent Agnieszka Wierzbowska
Obsada:
Malwina Brych, Małgorzata Kałędkiewicz – Pawłowska, Kama Kowalewska, Bożena Remelska, Zbigniew Antoniewicz, Michał Felczak, Marcin Trzęsowski, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski
Christopher, bardzo nietypowy główny bohater, znajduje w ogrodzie martwego psa sąsiadki. Jest siedem minut po północy i chłopak staje się głównym podejrzanym. Nastolatek postanawia znaleźć mordercę, nie przypuszczając, że prowadząc śledztwo wpadnie w samo centrum złożonych i burzliwych relacji w świecie dorosłych. Zaskakujące odkrycia i zagadkowe zeznania świadków skłaniają go do wyruszenia w najtrudniejszą podróż życia... „Dziwny przypadek psa nocną porą" to niebanalna opowieść o rodzinie i tajemnicach, które bohaterowie sztuki skrzętnie ukrywają i przed najbliższymi, i sami przed sobą. Christopher jest atypowy. Nie potrafi odczytywać ludzkich emocji, ma kłopoty z najzwyklejszymi codziennymi czynnościami i w specjalny sposób musi sobie radzić ze światem. Ale to właśnie on sprawia, że ujawnione zostają wszystkie sekrety, kłamstwa i niedomówienia. On jedyny zawsze mówi prawdę i wszystko odbiera do bólu dosłownie. Historia przeplatająca wątki detektywistyczne, melodramatyczne i komediowe podbiła serca widzów na londyńskim West Endzie i na Broadwayu, zdobywając wszystkie najważniejsze nagrody teatralne.
Premiera: marzec 2019 Duża Scena
This play is presented with kind permission of Warners Bros. Entertainment.
Prawa autorskie do sztuki reprezentuje w Polsce Agencją Dramatu i Teatru

SCENA KAMERALNA

Transfugium
wg opowiadania Olgi Tokarczuk
Opracowanie sceniczne tekstu, Reżyseria Krzysztof Rekowski, Scenografia Jan Kozikowski, Muzyka Sławomir Kupczak, Projekcje video Emilia Sadowska, Inspicjent Nikola Brojerska
Obsada:
Agnieszka Dzięcielska, Krystyna Horodyńska, Aleksandra Pałka, Izabela Wierzbicka, Maciej Grzybowsk, Wojciech Masacz, Maciej Zuchowicz
Tytułowe Transfugium to futurystyczna klinika otoczona lasem, w której przeprowadza się tajemnicze zabiegi. Jedną z „pacjentek" jest Renata, dojrzała kobieta, która rezygnuje ze swojego dotychczasowego życia by poddać się transfugacji. Zszokowani najbliżsi przybywają do kliniki, by obserwować zakończenie procesu. Siostra Renaty prowadzi rodzaj wewnętrznego, emocjonalnego śledztwa, próbuje dociec motywów jej decyzji – decyzji, która kwestionuje głęboko w nas zakorzenione poglądy, burzy nasz obraz postrzegania świata, elementarną wizję naszego jestestwa. W swoim opowiadaniu Olga Tokarczuk zabiera nas do świata przyszłości, w którym człowiek przekracza granice natury. Autorka stawia pytania, wobec których trudno być obojętnym: o współistnienie gatunku ludzkiego i przyrody, o istotę i jakość wzajemnych relacji, o naszą bezradność w rozpoznawaniu samych siebie... Czy transfugacja oznacza ucieczkę z ludzkiej wspólnoty? A może jest budowaniem mostów nad przepaścią, którą człowiek stworzył między sobą a naturą? Olga Tokarczuk to jedna z najbardziej cenionych polskich pisarek, laureatka Literackiej Nagrody Nobla za rok 2018, laureatka prestiżowej międzynarodowej nagrody literackiej – The Man Booker International Prize 2018 za powieść Bieguni – oraz dwukrotna laureatka Nagrody Literackiej „Nike" (za powieści: Bieguni oraz Księgi Jakubowe). Spektakl to sceniczna adaptacja ulubionego opowiadania autorki z tomu Opowiadań bizarnych (2018) – „Lubię to opowiadanie, jest mi bardzo bliskie. Każdy czas i każda kultura wymyśla swoje własne ucieczki, utopie eskapistyczne. A ta historia może być jedną z utopii naszych czasów".
Premiera: kwiecień 2019 – Scena Kameralna

Wojowniczka
Marine Carteron

Adaptacja i projekcje wideo Amadeusz Nosal, Reżyseria Judyta Berłowska, Scenografia i kostiumy Aleksandra Żurawska, Choreografia i ruch sceniczny Nela Mitukiewicz, Muzyka Dawid Sulej Rudnicki, Konsultacja scen walki Adam Boczarski, Inspicjent Nicola Brojerska
Obsada:
Aleksandra Pałka, Izabela Wierzbicka, Jacek Jackowicz, Jakub Łopatka, Marcin Trzęsowski, Maciej Zuchowicz
Tajemnicza i niebezpieczna siła chce zniszczyć wszystkie książki i odebrać ludzkości intelektualny dorobek. Do walki z nią stają nieustraszona Cezaryna i jej brat August. Z odwagą i zapałem pokonują przeciwności losu, nie tracąc przy tym dobrego humoru. Udowadniają, że warto pozostać wiernym swoim poglądom, a także odrzucić wszelkie stereotypy i uprzedzenia. Główna bohaterka pokazuje, że nie ma dla niej rzeczy niemożliwych. Jej skrywane dotąd supermoce niejednokrotnie okażą się nieocenioną pomocą w walce z siłami ciemności.
Wojowniczka to pełna przygód opowieść o odwadze i walce o ideały. Elementem przedstawienia są warsztaty edukacyjne. Spektakl przeznaczony jest dla młodzieży w wieku 13–16 lat.
Premiera 30 grudnia 2017 - Scena Scena Kameralna

Tadek Niejadek
wg Wandy Chotomskiej
Reżyseria i oprawa muzyczna Małgorzata Kałędkiewicz, Kompozycja piosenek Dawid Gwiaździński i Patryk Palaś, Lalki, kostiumy i formy plastyczne Jolanta Pawłowska, Marek Aronowski, Barbara Przybyła, Małgorzata Kałędkiewicz i Jakub Kęszycki
Obsada:
Agnieszka Dulęba-Kasza, Małgorzata Kałędkiewicz, Kama Kowalewska, Bożena Remelska
Kochane dzieci!
Odgrzewam w kuchni po kilka razy
rosół z kluskami, marchew i zrazy.
Już przez pomyłkę i kompot grzeję...
któż nie zna tych problemów? Nie tylko babcia Tadeuszka biedzi się i martwi, gdy wnuczek nie je. A jakież to utrapienie dla samych dzieci. Czy jest na to rada? Oczywiście, znalazła ją Wanda Chotomska, która zna wszystkie zmartwienia babć, dziadków, rodziców i dzieci. Znaleźli ją także twórcy przedstawienia Tadek Niejadek. Ta sceniczna bajka opowiada przewrotną historię o chłopcu, który nie chciał jeść, ciągle psocił i stawał się coraz lżejszy, aż w końcu został porwany przez balonik. Babcia i Dziadek Tadka oraz inni bohaterowie razem z dziećmi na widowni będą szukać sposobu, by sprowadzić Tadka na ziemię. Przy okazji dowiedzą się jak należy się zdrowo odżywiać, dlaczego jest nam potrzebny ruch na świeżym powietrzu, a także nauczą się, jak należy się zachowywać w trudnych sytuacjach życiowych. Będzie to wesoła i kolorowa opowieść, wciągająca do zabawy także publiczność.
Premiera: grudzień 2012 - 45 min Scena Kameralna

Carsten Brandau
Trójka na głowie
Przekład Iwona Nowacka, Reżyseria Mateusz Przyłęcki, Scenografia Agnieszka Zdonek, Kostiumy Wanda Kowalska, Muzyka Andrzej Bonarek, Ruch sceniczny Marta Pietruszka, Reżyseria światła Tomasz Grygier, Asystent Reżysera Jacek Jackowicz , Inspicjent Agnieszka Wierzbowska
Obsada: Ewa Kibler, Jacek Jackowicz, Dariusz Sosiński
Jedynka i Dwójka żyją w poukładanym świecie zasad i przepisów. Zgodnie z przyjętym porządkiem Jedynka jest we wszystkim pierwszy, a Dwójka – zawsze drugi. Jasne i sztywne reguły z jednej strony zapewniają im poczucie bezpieczeństwa, z drugiej sprawiają, że ich życie staje się nudne i przewidywalne. W głębi duszy Jedynka i Dwójka marzą o zmianie. Chcą wyrwać się z ustalonego porządku, ale brakuje im do tego odwagi. Wtedy w ich życie z hukiem wkracza szalona Trójka, która gwiżdże na zasady i stawia cały świat na głowie. Co wyniknie z tego spotkania? Sztuka Carstena Brandaua w oryginalny, pozbawiony dydaktyzmu sposób opowiada o poszukiwaniu równowagi między kontrolowanym porządkiem a twórczym chaosem. To tekst o tym, że żeby być blisko z drugim człowiekiem warto odważyć się na puszczenie kontroli i wyjście ze swojego bezpiecznego, poukładanego świata. To napisana zabawnym językiem, pełna humoru sztuka dla młodszych i starszych widzów.
Premiera 9 listopada 2018 r. Scena Scena Kameralna

Partner medialny: radioCENTRUM_106.4

Autor: 

Personalia

e-mail
promocja@rc.fm

Nazwisko: 

Promocja Radia Centrum

NEWS nr 2: 

N

Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: krysiak@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).